ROSSOCINABRO | available works | Marco Casalena | Italia

Contemporary Art in Rome

               

         
  Marco Casalena [ see other similar works ]

          Livorno, Italy

         

Marco Casalena

Marco Casalena

Space in between #2

acrilico, carta liucida, PVC su tela

101 x 51 cm

Space in between #3

acrilico, carta liucida, PVC su tela

101 x 51 cm

   

 

 

 

   
nformation INQUIRE HERE  
   

About the works

La rarefazione della materia. Una dissolvenza della materia stessa bloccata all’interno di una dimensione spazio - temporale flessa , segno di una dilatazione spaziale con l’ambiente circostante. Da quest’ultimo si stabiliscono meccanismi inversi di proiezioni di luce e ombra innestati dalle tensioni provocate che danno luogo a una spazialità illusoria, incertezza stessa della forma ma in relazione con l’osservatore. Nella misura in cui si accetta che la realtà fisica tridimensionale è scandita, ritmata e modellata dalla luce e dall’ombra, un passaggio essenziale è l’affermazione di una dimensione mediale in cui le delimitazioni fisiche non sono più percettibili ma frutto di una flessione rarefatta, una incertezza del limite.

 

Rarefaction of matter. A dissolvence of matter itself blocked within a flexed space-time dimension, sign of a spatial expansion with the surrounding environment. From the latter inverse mechanisms of light and shadow projections triggered by tensions giving rise to an illusory spatiality are established, the uncertainty of form itself but in relation to the observer. To the extent that it is accepted that three-dimensional physical reality is punctuated, rhythmic and shaped by light and shadow, an essential passage is the affirmation of a medial dimension in which the physical bounda ries are no longer perceptible but the result of a rarefied flexion, an uncertainty of the limit.

 

Artist statement

La mia vita è iniziata nel 1992, a Livorno, una piccola città vicino a Pisa, che fa parte di una costa incredibile. Sono sempre stato legato al mare. Non vorrei vivere in città senza mare. Nel 2011, dopo il diploma di maturità, ho applicato presso la Facoltà di Architettura di Firenze, in Scienze dell’Architettura, che potenzialmente mi ha supportato nel percorso di avvicinamento all’arte e alle belle arti. Nel 2015 mi sono trasferito a Genova per iniziare a seguire la Laurea Magistrale in Architettura e da allora ho trascorso molto tempo partecipando a varie mostre d’arte. Il momento in cui ho capito che volevo entrare attivamente nel mondo dell’arte è stato nel 2018, dopo la mia laurea e il mio trasferimento a Parigi. È stato il miglior shock che abbia mai avuto in termini di “live mood”. Ho avuto la possibilità di stringere rapporti con vari artisti e di ispirarmi a diversi tipi di arte. Ho iniziato a lavorare al Renzo Piano Building Workshop, dove architettura e artigianato si incontrano. Ho passato diversi mesi a fare maquette e plastici ad ogni scala e non appena ho preso confidenza con la mia manualità, ho deciso che volevo iniziare a svolgere una mia ricerca in campo artistico. Attualmente lavoro tra Parigi e la Toscana, sempre ispirato da questa campagna meravigliosa, molto potente in termini di silenzio e pace.

 

My life has started in 1992, in Livorno, a small city nearby Pisa, which hosts a beautiful seaside and an amazing coastline . I’m always been linked with sea . I’d not rather live in sealess cities. In 2011, after my diploma at high school, I applied for the Bachelor Degree in Architecture at Faculty of Florence which potentially supported me on the way to approach to art and fine arts. In 2015, I moved to Genoa in order to start to carry out my Master Degree in Architecture and by that time, I spent lots of time being partecipant of various art exhibitions . The moment I realized I wanted to try to become an artist was in 2018, after my graduation and my move to Paris. It’s has been the best shock I’ve ever had in terms of live mood. I had the chance to get along with various artists and to get inspired by several types of art. I started to work at Renzo Piano Building Workshop, where architecture and craftsmanship meet each other. I spent several months doing physical maquette and as soon as I got confident with my manuality, I decided I wanted to start to carry out my own research in the artistic field. Currently I’m working between Paris an Tuscany, always inspired by this amazing countryside , very powerful in terms of silence and peace.

 

 .. 
ARTWORKS | figurative paintings | abstract and informal paintings  | photography  | digital art  | sculpture 
home artists call for artists  exhibitions artworks  catalogs photogallery  contact us visitors information privacy policy